fredag 28 maj 2010

Solen skiner och tulpanera blommar

Tulpaner och violer frodas i trädgården just nu. Härligt! Nu börjar jag se färgkombinationerna jag organiserade lökarna i när jag planterade dem i höstas. Blev överlag väldigt bra, tycker jag!



Nu är även mina Allium på gång, har planterat lila och blå ihop med lila papegoj-tulpaner och riddarsporre. Det blir förhoppningsvis fint. Senare på säsongen kommer även Buddleja "Pink Delight", liljor i rosa och ett par rosor att blomma i denna rabatt bakom en mur i trädgården.


I rabatten med spaljé finns tulpaner i rosa ihop med svarta hornvioler. En akleja är planterad ihop med nejlikor i kanterna.



I andra änden av muren, i en liten sluttning, finns de här härliga tulpanerna. Jag ville ha med tulpanen "Green Wave" bland dessa, men lyckades inte få tag på några lökar i höstas. Däremot dessa, är någon nyfiken på namnet på dem kan jag ta reda på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar